تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/09 - 08:52
کد خبر: 509039

نگاهی بر شمارش لحظه‌ای آرای مردمی انتخابات؛

جمهور چهاردهم/ انتخابات به دور دوم رفت

جمهور چهاردهم/ انتخابات به دور دوم رفت

سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج اولیه شمارش آراء در کل کشور را اعلام کرد. از تعداد ۳۷ هزار و ۲۴ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۱۴ میلیون ۷۰ هزار و ۴۶۲ تعرفه شمرده شده است که مسعود پزشکیان حائز ۵ میلیون و ۹۵۵ هزار ۷۸۱ رأی، سعید جلیلی ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۲۱ رأی، محمدباقر قالیباف ۱ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۸۵ رأی و مصطفی پورمحمدی ۱۱۱ هزار و ۹۶۷ رأی شدند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت 8 صبح دیروز به دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد و بسیاری از شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف در کنار مردم در انتخابات شرکت کردند. این در حالی بود که در بسیاری از شعب در شهرهای مختلف مردم در صف انداختن رای خود در صندوق، منتظر آغاز فرایند رای‌گیری بودند.محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج اولیه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در تشریح نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:

نتایج هفتمین اعلام رسمی شمارش آرا: از تعداد ۳۷ هزار و ۲۴ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۱۴ میلیون ۷۰ هزار و ۴۶۲ تعرفه شمرده شده است که مسعود پزشکیان حائز ۵ میلیون و ۹۵۵ هزار ۷۸۱ رأی، سعید جلیلی ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۲۱ رأی، محمدباقر قالیباف ۱ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۸۵ رأی و مصطفی پورمحمدی ۱۱۱ هزار و ۹۶۷ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام شده در مجموع شامل نتایج ۴۰۸ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

گفتنی است، شمارش آراء در دیگر حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد و تا این لحظه و با توجه به میزان آراء اعلام‌شده از سوی ستاد انتخابات کشور، هیچ‌یک از نامزدها نتوانسته‌اند آرای لازم را کسب کنند.

رقابت میان آقایان پزشکیان، جلیلی و سپس قالیباف در جریان است و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم بسیار زیاد است.

 

آمار لحظه ای نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری

 

 

نتایج ششمین اعلام رسمی شمارش آرا: از تعداد ۳۲ هزار و ۲۴۴ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۱۲ میلیون ۵۸ هزار و ۸۴۳ تعرفه شمرده شده است که مسعود پزشکیان حائز ۵ میلیون و ۳۵۴ رأی، سعید جلیلی ۴ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۶۹ رأی، محمدباقر قالیباف ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۲۸ رأی و مصطفی پورمحمدی ۹۵ هزار و ۱۷۲ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام شده در مجموع شامل نتایج ۳۷۵ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

 

نتایج پنجمین اعلام رسمی شمارش آرا: از تعداد ۲۷ هزار و ۹۳۸ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۱۰ میلیون ۳۶۶ هزار و ۴۱۰ تعرفه شمرده شده است که سعید جلیلی حائز ۴ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۸۶ رأی، مسعود پزشکیان ۴ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۱۵ رأی، محمدباقر قالیباف ۱ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۳ رأی و مصطفی پورمحمدی ۸۰ هزار و ۵۰۶ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام شده در مجموع شامل نتایج ۳۴۳ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

نتایج چهارمین اعلام رسمی شمارش آرا: از تعداد ۲۳ هزار و ۶۶ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۸ میلیون ۳۸۹ هزار و ۳۴۱ تعرفه شمرده شده است که سعید جلیلی حائز ۳ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۹۱ رأی، مسعود پزشکیان حائز ۳ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۹۱ رأی، محمدباقر قالیباف ۱ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۶۵۹ رأی و مصطفی پورمحمدی ۶۲ هزار و ۳۱۰ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام شده در مجموع شامل نتایج ۳۰۰ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

نتایج سومین اعلام رسمی شمارش آرا:  محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: از تعداد ۱۷ هزار و ۳۸ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۵ میلیون ۸۵۲ هزار و ۸۰۵ تعرفه شمرده شده است که مسعود پزشکیان حائز ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۶۰ رأی، سعید جلیلی ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۹ رأی، محمدباقر قالیباف ۷۸۰ هزار و ۲۰۲ رأی و مصطفی پورمحمدی ۴۰ هزار ۴۲۸ رأی شدند.

نتایج دومین اعلام رسمی شمارش آرا: محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: از تعداد ۱۱ هزار و ۴۲۵ شعبه شمارش و تجمیع‌شده که شامل کل آراء اعم از صحیح و باطله می‌شود، ۳ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۲۴۸ تعرفه شمرده شده است که، مسعود پزشکیان حائز ۱ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۳۴۵ رأی، سعید جلیلی با ۱ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۶۸ رأی، محمدباقر قالیباف با ۵۴۴ هزار و ۱۴۴ رأی و مصطفی پورمحمدی ۲۵ هزار و ۵۳۸ رأی شدند.

نتایج اولین اعلام رسمی شمارش آرا: تعداد کل شعب در کشور ۵۸ هزار و ۶۴۰ است. ۷۰۰۳ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۱۱۶ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۸۶۶ رأی است. میزان آرای مأخوذه به ترتیب مسعود پزشکیان با ۹۷۳۰۵۲، سعید جلیلی با ۹۶۳۶۱۵ رأی و محمدباقر قالیباف ۳۴۱۰۵۶ رأی و مصطفی پور محمدی ۱۵۶۲۶ رأی است.

آخرین گزارش ستاد انتخابات کشور از آمار شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری حکایت از به دور دوم رفتن انتخابات میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دارد. درصد مشارکت هم ۴۰ درصد اعلام شده است.

براساس اعلام محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور، ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای به ثبت رسیده است که از این تعداد مسعود پزشکیان،‌ ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای،‌ سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای،‌ محمدباقر قالیباف سه میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای را کسب کردند.

 

درحال بروز رسانی ...

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top